Ärlighet varar längst?

Ingen jag känner vet om att jag bloggar.
Så skall det även förbli, lite mystik i vardagen.
För det är först då jag kan vara 100% ärlig.
Gör det mig till en falsk person?
Hm. Nej, bara en sådan som inte riktigt kan konfrontera en annan människa,
ansikte mot ansikte.
På det sättet är jag svag.

Min kära vän J sade alltid till mig att jag borde stå på mig mer, bli en starkare människa.
Hon ansåg att hon själv alltid var ärlig och rak mot människor.
Det ledde till att hon sårade många människor på vägen.
Kan man inte hantera sitt sätt att vara ärlig på,
vilket hon inte kunde, får det konsekvenser.
Att vara ärlig är inte alltid det bästa.
I många fall, men långt ifrån alla.
Jag funderar fortfarande på en del "ärliga" saker som hon påstod om mig.
Var hon ärlig eller bara elak?

Fjällen imorgon.
ÄNTLIGEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0