Facebook- Catwalk?

En fundering;

Det där med ordet liv. Det är egentligen odefinierbart. För liv varierar. Mitt liv är inte som ditt liv. Men i tonåren har ordet liv en otroligt viktig betydelse. För du tillhör inte kategorin "liv" om du inte super, festar, är snygg, extremt social, knullar runt samt är relativt rik. Antalet taggningar och krökarbilder på facebook är ett ypperligt tillfälle för att försöka kvala in bland de populära, om du fortfarande är den som inte riktigt platsar men ligger där på gränsen och väger. Facebook är en täckmantel för alla dessa osäkra som söker bekräftelse. Man lägger ut sitt liv i tron om att de andra ska se vilken fantastisk person du är. Jag har facebook. Jag gillar det egentligen inte, men anledningen till att jag införskaffat mig en sådan sida är för att jag vill hålla koll på vad de andra sysselsätter sig med. jag vill kunna jämföra mitt liv med andras, i hopp om att få en gnutta mer självförtroende då jag kan få en liten inblick i många andras, värdelösa liv. Internet överhuvudtaget har blivit en catwalk. En uppvisning. En tillgänglighet som aldrig kommer att försvinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0