Skola

Skola imorgon. Då ska jag banne mig gå. Sedan jag började på gymnasiet har studierna gått åt helvete. Jag trodde jag var smart i och med att jag gick ut grundskolan med 320p. Men det har ingen som helst betydelse. Tydligen. Min linje är svår, min klass är fruktansvärt omogen. Runt hälften av klassens liv går ut på att supa. Oh, spännande? Jag har supit i mitt liv. Med måtta, även jag har mina gränser.

För att tala klarspråk; Svenska ungdomars liv är fyllt av stress. Inte stress i skolan, eller hemma. Utan statusstress. vi ungdomar går på fester i hopp om att få oss ett strul, eller till och med ett ligg. Så att vi har något att skryta om i skolan på måndagen. Domedagen. Vi dricker för att det får oss tråkiga, tysta och allmänt bittra svenskar att bli sociala. Såpass social att du vågar gå fram och säga "hej" till en lika bortkommen liten pojke.
Svenska killar är tråkiga, på grund av jämställdhet skulle jag vilja påstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0