När masken inte längre fyller någon funktion

Oj, det har blivit en drös av inlägg idag. Ovanligt för att vara jag!

Charotte Perrelli uppträdde för ett tag sen.
Jag har hört sägas att hon ser ut som en transvestit, riktigt elakt. Kanske att det stämmer en aning, MEN, vad är det för fel på människor egentligen? Varför måste vi hela tiden trycka ned andra för att höja vårt egna självförtroende?  Jag är själv en del av detta tragiska beteende; det är så lätt, så lätt, att släppa lös en elak kommentar i ett tappert försök att kicka igång det egna egot. Men sanningen är ju den att det inte känns sådär jättebra efteråt, som man kanske hade hoppats på.

Ibland känns det som om människor är genuint elaka. Att den snälla masken vi drar på, bara är en falsk fasad.
Och det, kan skrämma mig.

Så. Nu får det vara nog för idag.
Håll tummarna för Perrelli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0