Solen som sken i förorten

Ja. Idag skiner solen här ute i förorten. Jag sitter i mitt relativt nyrenoverade rum, som faktiskt r riktigt, riktigt snyggt.
Jag tror ta mig tusan att jag har känsla för det där med inredning och design. Hm.
Målarna håller till utanför mitt rum, jag hör hur de pratar. Tyvärr måste jag erkänna att mina fördomar har bevisats vara sanna, varför är det oftast då?
Snickaren är på nedervåningen, han är het, om än låter lite pantad när han öppnar munnen. Men han behöver inte prata, räcker gott och väl som ögoncandy.
Utanför fönstret drar de stressade förldrarna med sina små krabater till dagis, de går(!), i ett desperat fösök till att få lite vardagsmotion, då det inte hinns med i övrigt i deras alltför uppbokade scheman.
Stadsjeeparna drar förbi
Fåglarna kvittrar
Allt är precis som vanligt.
I en förort till Stockholm

 (bild är INTE tagen av mig)

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

åh tack så jättemycket för den fina komplimangen!
den gjorde mig glad.

och nu ska jag läsa visare här på din blogg..du verkar ha välskrivna/finformulerade texter..sånt gillar jag,...älskar text!

2008-05-22 @ 08:41:07
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Stephanie

jättefin bild..ser så somrigt ut!
ha en bra dag=)

2008-05-22 @ 09:29:50
URL: http://ampele.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0